Friday, March 21, 2008

Pesanan Presiden Protem AAF - Rayuan ke 1st AGM

Salam,

Kepada semua bekas pelajar Asrama Felda saya merayu kepada saudara/i
semua agar dapat menghadirkan diri beramai-ramai ke AGM AAF yg bakal
berlangsung pada 23 Mac ini.

Jumlah kehadiran saudara/i akan memberikan first impression kepada
Pegawai2 Kanan Felda mengenai sejauh mana persediaan dan kesungguhan
kita semua untuk menghidupkan AAF. First impression ini penting kerana
ia akan menjadi titik tolak kepada mereka untuk memberikan sokongan kpd
AAF di masa hadapan. Sungguhpun AAF akan berusaha untuk berdiri di atas
kaki sendiri, namun kita tidak mungkin berjaya tanpa sokongan Felda.

Jika jumlah kehadiran kurang memuaskan, ia akan memberi malu kepada org2
yg sebelum ini telah memberi sokongan kpd kita misalnya Dato Ahmad Faiz,
bekas guru dan lain2. Lebih malu lagi, adalah diri kita sendiri. Dalam
keadaan kita yg telah berjaya dalam pendidikan, berjaya dalam karier
masing2 dan telah menimba berbagai2 pengalaman hidup, kita masih lagi
gagal untuk bersatu hati dan memberi sokongan kepada persatuan yg
diilhamkan untuk kebaikan diri kita sendiri, anak2 kita dan golongan
kita di Felda. Bayangkan setelah lebih 30 tahun AF wujud, baru sekarang
kita berjaya mendaftarkan AAF.

Perlukah Alumni ini? Tepuk dada tanya selera. Rasionalnya hampir
keseluruhan kita mengatakan perlu. Apa lagi? Perahu dah di air, dayung
dah di tangan, tidak sanggupkah menongkah gelombang?

Perbezaan pandangan, perbezaan pencapaian akademik, perbezaan kemahiran
dan perbezaan apa2 lagi..memang dialu2kan dalam Alumni ini. Perbezaan
inilah yang bakal menjadi tiang kepada persatuan kita sekiranya kita
dapat mengadunkan semua perbezaan ini dan membentuknya menjadi suatu
tekad untuk menjayakan AAF. Soal rendah diri, sombong, disisih, menyisih
dan sebagainya tidak timbul sekiranya kita semua jujur dan ikhlas.
Tinggi rendahnya nilai diri seseorang bukan semata2 kepada pencapaiannya
tetapi bagaimana ia mengatur diri dan pencapaiannya untuk kesejahteraan
keluarganya, masyarakatnya dan seterusnya.

Marilah kita sama2 menjayakan AGM ini. Hanya tinggal 2 hari sahaja lagi.
Beritahu dan jemput senior, sebaya dan junior untuk hadir. Saya memohon
maaf kerana tidak dapat hadir. Saya baru timbul dari Laut Mediterranean,
bila saya timbul, saya ada kesempatan 20 minit untuk menghantar e-mail
sebelum saya tenggelam semula. Sekurang2nya dengan mengajak saudara/i
hadir ke AGM, ia akan menjadi sumbangan saya kpd AAF, walaupun saya tahu
ia tidak seberapa.

Rayuan melambangkan kelemahan, tetapi sekiranya ini saja jalan untuk
saya mengharapkan kehadiran saudara/i, saya tidak malu untuk merayu,
kerana saudara/i adalah abg, kakak dan adik saya dulu yg sama2 belajar
dan hidup di Tanah Rancangan dan Asrama Felda.

Malik, Ani, Suria, DD, Maz, Salmee, Zack, Dr Hisham dan semua ahli
Proteam, i miss u all, it has been a great pleasure working with u. It
is really unfortunate not to be around u when it is really matter. My
heart is with AAF, i wish u, all the best. Salam n syabas. Semoga AGM
AAF berjalan dengan lancar dan mencapai objektif.

Anuar
Mediterranean Sea

No comments :

Post a Comment